Főoldal‎ > ‎Motoros túrák‎ > ‎2011‎ > ‎

Szlovénia_2011.06.14. - 19.

Ezt a túrát Bano barátom szervezte és vezette, Csamovák klubtagok részére. Igen jól előkészített és rengeteg látnivalóval, csodával megtűzdelt utazás volt.

Bano túrablogja itt olvashatjátok Bano útközbeni tájékoztató bejelentkezéseit
.


A túra résztvevői:
    - Bano - szervező és túravezető
    - Ancsa alias Utas -  Bano utasa
    - Retekeger és Felesége Gabi
    - BTR és Fia
    - Almi
    - Tigri
    - Cvendel (vagyis én)

A túraterv - Készítette Bano

2011 június. szlovén túra nagyobb térképen való megjelenítése


Az első nap:

2011 június 14. Elérkezett a várva várt nap. Tigrivel Hatvan közelében, az M3 autópálya kerekharaszti pihenőjében találkztunk. Innét közösen igyekeztünk Törökbálintra a 8:30-ra meghirdetett találkozóra. Mindenki időben megérkezett és teli érdeklődéssel, útrakeltünk.
A magyarországi szakaszt autópályán tettük meg, hogy meilőbb elérjük Szlovéniát. A határ közelében kisebb esőt kaptunk. A határ szlovén oldalán csatlakozott hozzánk Retekegér, Gabi és Almi is. A napi etap hátralévő részét kisebb pihenőkkel, napsütéses időben tettük meg.
Estére megérkeztünk Otocec kempingjébe, ami közvetlenül a Krka folyó partján fekszik, Otocec várának közvetlen közelében. - A vár jelenleg szállodaként üzemel. - Az út eddigi szakaszán is feltűnt a környezet rendezettsége, ami itt még nyilvánvalóbbá vált.
Gyors sátorverést követően sétáltunk egyet a környéken, majd pihenőre tértünk.


a találkozó
 
Pihenő

 
Otocec - tábort verünk

 
Este a Krka folyónál


Az első nap útvonala

(Kattints a térképen)

Második nap (2011.06.15. szerda):

Ezen a napon kezdetét vette Szlovénia természeti csodáinak -legalábbis egy töredékének- megtekintése.
A látnivaló pedig rengeteg azon a környéken, de s
ajnos az idő nagy úr így csak ritkán álltunk meg egy-egy róvid pihenőre és fotózásra.
- Első állomásunk Predjama, a sziklabarlanggal egybeépített kastély volt. Jól megnéztük, körbejártuk, fotóztunk és indultunk a követező csodát megnézni.
- Másodiknak a Skocjan cseppkőbarlangot néztük meg, a rövidebb 3 km-es túrát válaszva. Még a cseppköbarlang látnivalóit is túlszárnyalta a barlang kijáratától a parkolókig visszavezető út. Itt lehetőség volt felvonóval is visszajutni, de kár lett volna kihagyni azt a páratlan látványt, ami  ott elénk tárult
. - A barlagban sajnos tilos volt fotózni.
- A nap végére megérkeztünk Izola tengerparti kempingjébe, ahol sátorverés után megmártóztunk az Adria még kissé hűvös vizében, majd egy kiadós vacsora mellett beszélgettünk a napközben látottakról.

 
Útközben
 
Predjama
 
Lenn a Reka tajtékzik
 
Naplemente Izolában


Második nap útvonala

(Kattints a térképen)

Predjama
A Scotjanske barlangrendszer
Tajtékzó folyam a mélyben
Izola

Harmadik nap (2011.06.16. csütörtök):

Ébredés, csomagolás, reggeli. Így indult a nap, mint mindig. Vetettünk néhány búcsúpillantást az Adriára, mégegyszer megcsodáltuk a Koper kikötőjében horgonyzó hatalmas tengerjárókat és elindultunk.
Délelőtt rövid időre elhagytuk Szlovéniát, átruccanva Olasz földre. Tekeregtünk kicsit Trieszt óvárosában, ahol legnagyobb gondot a parkolóhely keresése jelentette. Délután visszatérve Szlovéniába - és igaz, csak kívülről - megnéztük a lipicai lovakat. Lipica után Tolmin lélegzetelállító folyóvölgye következett. Már alkonyodott, mikor megnéztük az isonzói második világháborús bunkereket.
Az éjszakát az Alpok csúcsaival körül ölelt Trenta kempigjében töltöttük. A csúcsok még havasak voltak, amit reggel hosszú percekig csodáltam.


Trieszt Canal Grande
 
 
Tolmin "Medve" szikla
 
A bunkereknél
 
Trenta kempingjében

Harmadik nap útvonala

(Kattints a térképen)

Negyedik nap (2011.06.17. péntek):

Ha még nem lett volna elég a csodákból.
Előszöris hágóztunk egy jót. A Vrsic hágón motorozni ritka és hatalmas élmény. A hágón átvezető út hajtűkanyarokkal bővelkedik,  legmagasabb pontja 1611 m-en van. A kanyarok egy része kockakővel kirakott, úgyhogy nem voltak alaptalanok Bano figyelmeztető szavai a hágón áthajtás előtt. Érdemes figyelni a szembejövő forgalomra, ugyanis a kanyarok jelentős részében egy-egy nagyobb jármű (pl.: autóbusz) mellet a motorkerékpár sem fér el. Miután közösen átjutottunk a hágón, míg a Többiek pihentek kicsit, Tigri és Én mégegyszer nekimentünk a hágónak. Felejthetetlen élmény volt.
Következett a Vintgar-szurdok. Ez sem mindennapi látvány volt. A szurdokban a Radovna folyó kristálytiszta vizét és felsorolhatatlan csodát láttunk. A szurdok egyébként járhatatlan, de teljes hosszában (1600 m) kiépített fahíd áll a látogatók rendelkezésére.
Estére Bohinj kempigjében kerestünk szállást. Sátorverés és némi pihegést követően ismét felkerekedtünk, hogy még megnézzük a bohinji tavat és a Savica vízesést. Megmászva a vízeséshez vezető több mint 500 lépcsőt, az elénk táruló látvány kárpótolt minden fáradtságért.
Hát ezen az éjszakán is jól aludtunk.

A Vrsic hágón
 Vintgar-szurdok
Savica vízesés
A Bohinj tó


Negyedik nap útvonala

(Kattints a térképen)

Vrsic hágó
Vintgar-szurdok
Savica vízesés
Bohinj tó
 
Szlovénia


Ötödik nap (2011.06.18. szombat):

Reggel gyakorlatilag elindultunk hazafelé, bár ezt a napot még teljes egészében Szlovéniában töltöttük.
Sátorbontás és csomagolás után rövid motorozást követően elénk tárult a bledi tó. Itt megálltunk egy kis fotózásra, majd megcéloztuk a Kamniki-Alpok hegyeit, ahol tervünk szerint libegővel mentünk volna fel a Krvavec tetejére, de a libegőt nem működtették, így ameddig lehetett motorral mentünk, majd egy kis sétát tettünk a hegyen.
Következő megállónk Vransko-ban volt, ahol megnéztünk egy magán motorkerékpár gyűjteményt és fagylaltoztunk egyet.
A napot Banovci Verzej kempingjében zártuk egy kellemes fürdőzéssel egybekötve. Az éjszaka nem volt valami csendes, 23 óra után olyan vihar kerekedett, hogy attól tartottam felveszi a sátrat. Eső is jött bőven, amit már a sátram nem bírt így reggelre rendesen beázott.

Reggeli vendég
Bled
Oda vitt volna a libegő
Az utolsó táborhel



5. nap útvonala


Befejezésül egy kis videós összefoglaló BTR jóvoltából:


Comments