Barlangtúra

A kezdet:

Szóval itt a szeptember és már a közepén járunk. A hónap vége felé (szeptember 24-25) még jó idő ígérkezik, és pillanatnyilag szeptemberre nincs kilátásban Csamovák túra. Ezért azt gondoltam, jászberényi barátaimmal együtt megnézzük a Baradla barlang egy részét. A túrát a csamovák honlapon is kiírtam, akinek kedve van csatlakozhasson hozzánk erre a kétnapos túrára.

Röviden a túraterv.

Első nap: útvonal

- Budapest felől érkezők csatlakozhatnak Hatvannál (kb: 8:45-kor)

- Szálláslehetöség: Aggteleken a kempingben, 4-személyes faházban, v. sátor, v. egyéb helyen. (legutóbbi érdeklődésemkor még voltak szabad faházak.)

- Délután barlangtúra (2 órahossza, 15 órától)

Második nap:

- Szinpetriben megnézzük a világ legnagyobb könyvét.

- Elmotorozunk Boldogkőváraljára, ebédelünk egy kiadósat a középkori étteremben, megnézzük a várat.

Akik a túrán részt vettek:

- Marcsi és Attila Jászberényből

- Herci és Bartus

- Dobsi és Fia

- Petya

- Tigri és Fia (a barlangtúra kezdetéig)

- Apus, Trider, Goldwigcsaba és párja (a szombat esti vacsora erejéig).

- Flex (a fiam) és párja Csilla, mint sárga angyalok (szombat éjjel).

- És végül, de nem utolsó sorban Kata keresztlányom és Én.

Hatvanban találkoztunk és röviden üdvözöltük egymást, majd nekivágtunk a 21-es útnak. Salgótarján határában szusszantunk egy kicsit. Ezt követően a Salgótarján-Cered útvonal egy igazán élvezetes, már-már élménymotorozásra alkalmas szerpentin erdős-hegyes-kanyargós útján haladtuk tovább, a következő pihenő, Ózd irányába. Ózd után már csak

Aggteleken a kempingben álltunk meg. Szemrevételeztük a lehetőségeket és a faházak igazándiból senkit nem kápráztattak el. Szerencsére időben befutott Herci és Bartus, akik időközben elfoglalták szállásukat a Borostyán vendégházban. Azzal a hírrel jöttek, hogy ott bizony még van számos szabad szoba és ágy, mindannyian elférnénk. Elnézést kértem a recepción, hogy nem vesszük igénybe a lefoglalt házikókat és átgurultunk Herciék szállására, ahol nagyon kedvesen fogadtak Bennünket. (Még egy kis árengedményt is kaptunk)

14:15-kor indultunk, azaz indultunk volna a barlang túrára, de Attila intrúdere azt mondta, hogy Ő nem jön. Így intrúder maradt, Attila pedig Marcsival jött, Petya pedig a fájós dereka miatt hagyta ki a Baradla barlangot. A Vörös-tói balrlang bejáratnál Tigri elköszönt tőlünk, Mi pedig elindultunk a barlangtúrára. Úgy gondolom, Mindenkinek felejthetetlen látványban, élményben volt része. Különösen megkapó volt az óriások termében a "barlangi sötétség" és a zenehallgatás.

Este a kemping éttermének kerthelyiségében vacsoráztunk Apusékkal.

Vacsora előtt még Attila intézett új akkumulátort, de az Jászberényben volt. Én megkértem a Fiamat, hogy hozza el, aki akkor még Gödöllőn volt (az idő kb.:18:40).

Vacsora után Apusék Miskolcra, Mi a szállásra. Esti beszélgetés, némi borozgatás és lassan-lassan mindenki pihenni tér. Marcsi, Kató (a keresztlányom) és Én kitartunk. 0:10-kor megérkezik az új akkumulátor. Felsavazzuk és mindannyian aludni térünk.

Reggel: Új akku a helyére, töltés ellenőrzés -mert a "sárga angyalok" műszert is hoztak-, és megállapítom: nem az akkumulátor a hiba oka, annak lemerülése csak következmény. Kicsi a tőtés. Mi legyen??? Fényszóró kiiktat, és bízunk a jószerencsében hátha kibírja gyakorlatilag töltés nélkül a mai napot.

Elindulunk. Megálló Szinpetriben, ahol megnézzük a világ legnagyobb könyvét, a vízikerék hajtású papírmalmot, Guttenberg nyomdájának másolatát, jót beszélgetünk a tulajdonossal és tovább indulunk.

Elmotorozunk a rakacai víztározó mellett, több helyen igen rossz minőségű úton, de az időtervet még mindíg tartva. Uticélunk Boldogkőváralja, ahol a várat tervezzük megnézni és egy nagy kajálást csapni a középkori étteremben. Forró településen megállunk tankolni és ismét forróvá válik a helyzet. Az intrúder akkuja töltés nélkül eddig bírta. Elköszönünk Hercitől és Bartustól, Nekik indulni kell, mert Pogány ugye messzi van és szeretnének időben odaérni. Attila segítséget kér az egyik háznál. Eredmény: az akksit vigyük Encsre (3,5 km) a háziak egy ismerőséhez, ott van akkutöltő és feltöltik. Akku ki, és Döncivel irány Encs. Akkut ott hagyjuk, hagy töltődjön. A maradék csapattal ráérősen ebédelünk Forrón a Holdfény panzióban. Boldogkőváralja kimarad (2 éve készülök oda, de egyszer csakazértis megnézem).

Ebéd után Marcsival elmegyek az akkuért. Beszerelés, Mindenki felöltözik és indítás. Intrúder indul, Mi is. Egy lendülettel Jászberényig (148 km). Füzesabonynál búcsút intettünk Petyának és Dobsiéknak.

Háááát röviden ennyi.

Mindenkinek köszönöm a részvételt, Klárinak külön köszönet a "szállásmesteri" munkáért.

Kapcsolódó linkek:

Aggteleki Nemzeti Park honlapja

Barlangtúra Baradla-barlang - Vörös-tó - Jósvafő

Turista szálló és kemping Aggtelek, Baradla oldal 1.